Deň prvý

Na miesto určenia sme prišli šťastne, bez akýchkoľvek problémov. Áno, vystupovanie z vlaku si vyžiadalo organizovanú tímovú prácu, ale pre nás to nebol problém :-).

Chata je vynikajúca. Učiteľka Mária sa vyjadrila, že ešte nikdy s deťmi nebola v Škole v prírode na chate, ako je táto. Izby sú veľké, pekné, každá s vlastnou kúpeľňou, a výhľad ako na pohľadnice. A naviac, učiteľský tím má prístup k bufetu a káve!

Deti sa tešia a to je pre nás povzbudením a odmenou. Zatiaľ sme toho veľa nestihli, po ubytovaní deti podľa izieb vytvorili tímy, vymysleli si mená, prestavili sa a súťažili medzi sebou, kto nazbiera najviac šišiek – je ich tu neúrekom.

Zajtra doobeda nás čaká dlhšia prechádzka do Pribyliny a naspäť. Zdravia Vás Musical Girls, Mečiari (rozumejte šľachtici), Prírodný tím a Drtiví žraloci.

Deň druhý

Ďalší deň za nami! Ale ešte sa vrátim k včerajšku. Večer nám dvaja chlapci padli do močariny, zdalo sa, že je to pre nich dobrodružná skúsenosť. Chata je vybavená aj pre takéto prípady a na dvore majú hadicu so striekacou pištoľou, ktorej silný prúd stačil na poriešenie množstva bahna.

Večierka bola úplne bezproblémová a všetky deti do 21:30 hod. spali ako Šípová Ruženka.

Dnes sme si dali dlhúúú prechádzku do skanzenu v Pribyline. Krásna cesta, krásny skanzen, unavené deti. Popoludní začali prehánky, ktoré sa strhli do silnej búrky, ale vďaka dažďu sme mali sme priestor, aby sme s nimi pracovali vo vnútri.

Deň tretí

Ráno si deti, ktoré vstávajú ozaj skoro, krátili pozorovaním prírody z okna. Videli zajaca, líšku a zrejme ovčiarskeho psa. Počasie nám dnes prialo a boli sme celý deň vonku. Ráno boli deti pri vodopádoch a v potoku si stavali priehrady. Poobede program spestrila lukostreľba a na moje prekvapenie, najdlhšie vydržali dievčatá – až dve hodiny, pod vedením inštruktora, strieľali do terčovníc. Najväčším hitom sa ale stala hra v ihličnatom lese, kde deti objavili zbytky bunkrov. Nebolo treba veľa a deti opravovali, alebo stavali z popadaných vetiev ďalšie.

Deň štvrtý – posledná správa pred odchodom

Počasie nám dnes veľmi prialo a mali sme krásny, slnečný deň. Skoro ráno, ešte pred budíčkom, Maťka a Mária v lese deťom prichystali označenú dráhu, kde si deti ponachádzali malé, sladké prekvapenia – veď bol Deň detí! Doobeda sme boli vonku a deti pokračovali v stavaní bunkrov. O čosi neskôr sme sa presunuli k potoku, kde sa hrali na lodičky, ktoré predstavovali mladé, lopúchové listy. Bolo úžasné sledovať, ako sa pri takejto hre potreboval celý kolektív detí a ako čas plynul bez jediného konfliktu, ba naopak, v družnej hre. Po obede a odpočinku sme išli mikrobusom do Jasnej na lanovú dráhu Tarzánia. Zistili sme, že v tesnej blízkosti sa nachádza nádherné Vrbické pleso a tak sme sa tam rozložili na najkrajší olovrantový piknik. Pre objektívne informácie musím spomenúť, že idylu nám narušili dvaja chlapci, ktorí na chvíľu zišli z dohľadu („…zabudol som, že mám byť na očiach“), ale rýchlo sme ich našli a všetko bolo OK. Z toľkého pohybu deti dostali nevídaný apetít a aby im pani kuchárky na večeru vyhoveli, zohriali aj polievku z obeda a buchty. Jedia všetci! Na konci dňa sme opäť trošku pracovali, deti si robili zápisník, rôznymi aktivitami pripomenuli zážitky z dnešného dňa a čítali z knižky Minpinkovia od Roalda Dahla, ktorá nás sprevádzala celým pobytom.

Zajtra plánujeme prechádzku na blízky salaš a o 13:00 hod. vyrážame do Liptovského Mikuláša. Príchod do Bratislavy, na Hlavnú stanicu je o 18:05 hod. Deťom určite urobíte radosť sýtym jedlom. Nie že by tu nevarili dobre a dostatočne, ale horský vzduch urobil svoje. A prosíme o zhovievavosť, čo sa týka čistoty oblečenia. Deti si prírodu užili a to zvykne zanechať po sebe stopy. Veríme, že len pozitívne. 🙂